Blogi

Vieraskynä: Konsultti kuuntelee enemmän kuin neuvoo

”Järkeilin, että asiakas maksaa osaamisestani paljon rahaa, joten minun pitäisi mahdollisimman nopeasti osoittaa olevani tehdyn investoinnin arvoinen. Aika ja kokemus ovat kuitenkin osoittaneet, että konsultin supertaito ei ole se, miten nopeasti konsultti pystyy ratkomaan asiakkaan ongelmat tai sanomaan jotain todella viisasta.”

Huijarisyndrooma vaivaa myös menestyjiä

Atlassianin perustajajäsen ja toimitusjohtaja Mike Cannon-Brookes avaa rehellisessä puheenvuorossaan, kuinka huijariajatukset ovat kulkeneet hänen mukanaan aina.

Haastattelu: Kirjoittava asiantuntija pärjää paremmin

”Hyvä teksti on monenlaisten asioiden risteymäkohta. Siinä on usein sekä tunnetta että tietoa, ja sen kirjoittaminen vaatii sekä inspiraatiota että rutiinia. Kyse on tasapainon hakemisesta”, kertoo Mirjami Haimelin.

Asiakastyössä luotettavuus rakentuu neljästä osasta

Luotettavuus (trustworthiness) on uskottavuuden (credibility), toimintavarmuuden (reliability) ja läheisyyden (intimacy) summa jaettuna itsekkyydellä (self-orientation). Se selittää, miksi välittäminen on tärkeämpää kuin olla aina oikeassa.

Nämä lukisin (tai kuuntelisin) uudelleen – Max Romantschuk

Verkkokauppa.comin Head of Development Max Romantschuk on moniulotteisesti utelias tyyppi, joka lukee ja kuuntelee paljon. Poimi lomakauden lukuvinkiksi esimerkiksi johtamisoppia ydinsukellusveneestä, kertomuksia internetin alkuajoilta tai kuuntele koko maailman historia 48 luentoon tiivistettynä.