Devaaja tuntee itsensä ymmärrettävästi väärinymmärretyksi ja turhautuneeksi, jos asiakas tuntuu vastaavan mitä huvittaa, eikä siihen mitä kysytään.
Blogi
Vastaus löytyy tilanteesta
Ihmisessä on valloillaan kaksi vastakkaista voimaa. Tarve varmuuteen ja kontrolliin sekä tarve vaihteluun ja luovuuteen. Kummankin puolen kohtuukäyttö on avain menestyksekkäisiin neuvotteluihin.
Pidettäisiinkö alkuun pieni esittelykierros?
Onkohan kukaan koskaan miettinyt, mitä hyötyä esittelykierroksesta on oikeasti? Koska niiltä ei kuitenkaan voi täysin välttyä, tässä formula, jolla tilanne sujuu kivuttomammin.
Voiko olla kunnollista kommunikaatiota?
Omien ja muilta lainattujen kokemusten mukaan työelämän kommunikaatio-ongelmat ovat muun muassa tällaisia.
Onkohan Ahtisaarella huijarisyndrooma?
Kun tehtävänä on puhua päättäjä puolelleen, heti ensimmäisenä törmätään tuttuun vaivaan. Sisuskaluissa alkaa kalvaa kammottava epäilys: mitä, jos paljastun huijariksi.